Marknadsanalys
Tror ni mig om jag säger att jag har läst 100 marknadsanalyser under senaste veckan? Ja, ni behöver förstås inte tro mina ord. Det gör det nämligen inte mindre sant. De som inte köper att marknadsanalys har blivit mitt nya intresse får helt enkelt återkomma en annan dag. Ni andra får gärna stanna kvar.
Du är kvar, vad trevligt! Då kör vi ett inlägg som helt och jävla hållet kommer att slå an en marknadsanalys-ton. Låt mig presentera några av de mest intressanta marknadsanalyserna jag läst. Jag hoppas att ni kommer att tycka att det är lika intressant som jag. Nu kör vi.
För det första. Lovikka-vantarna är tillbaka. Är det inte helt fantastiskt? Ja, de har förstås aldrig riktigt försvunnit. Detta vet jag eftersom jag ser vinterlådan med de tre paren vantar varje gång jag går ner i källaren. Däremot har jag inte haft dem uppe på ett bra tag. Och varför inte? Jo, eftersom det är ”ute” med denna typ av plagg. Så detta var vad den första marknadsanalysen handlade om. En marknadsanalys som, tack gode Gud, sa att mina favoritvantar skulle återkomma till stora scen. Härliga tider inför vintern.
Låt mig gå vidare till nästa marknadsanalys. Den handlade nämligen om badvanor i Sverige. Tydligen har människor, efter att supersommaren 2018 föll in, tenderat att bada mer ute i sjöar och hav. Många som varit badkrukor tidigare hittade glädjen i bad på den tiden. Sedan dess har de bara fortsatt. De har badat som aldrig förr var i landet de än befinner sig. Det är en fin utveckling tycker jag. Denna marknadsanalys träffade mig dessutom rakt i hjärtat. Varför? Jo, därför att jag känner precis samma sak. Jag känner igen mig i minsta beskrivning.
Marknadsanalys nr. 3 handlar om matvanor. Det har visat sig att gemene man breddat sitt intresse för andra smakkulturer under de senaste 10 åren. Detta kan jag verkligen tänka mig, så marknadsanalysens resultat var knappast förvånande. Det har varit en oerhörd trend i såväl stora som små städer att introducera nya kök. En mycket positiv och spännande utveckling, om ni frågar mig. Minns ni alla Ramen-boomen som kom för några år sedan? Det var helt fantastiskt, tyckte jag. Nu är det andra saker som gäller. Jag vill tro att en marknadsanalys om ytterligare 10 år kommer vittna om utökat matintresse bland svenskarna.
Vill ni höra mer om mitt intresse till marknadsanalys? Hör av er!